Vyučující působící v pedagogických či sociálních oborech vyučovaných v prostředí českých VOŠ jsou odborníky v oblastech, pro které připravují další kompetentní absolventy. Kromě teoretických znalostí disponují většinou reflektovanými dovednostmi přímo z praxe, na kterou bývají různými formami navázáni. Co však zůstává stranou pozornosti, jsou kompetence předávat efektivně znalosti a dovednosti dál. Andragogické kompetence a větší profesní jistota právě v oblasti vzdělávání mohou přitom usnadnit a zpříjemnit práci jak samotným pedagogům, tak proces rozvoje i studentům. Andragogická témata v tomto kontextu jsou o to relevantnější, že jak sociální, tak pedagogické obory jsou zaměřené na člověka a jeho růst a rozvoj a většina témat je tak pro obě praxe paralelní. Cílem kurzu je představit klíčové principy tvorby, realizace a ukončování vzdělávacích akcí realizovaných pedagogy působícími na VOŠ, to vše v rámci vyučovaných oborů s přesahem do oblasti sebeřízení a sebereflexe coby elementárního stavebního kamene úspěšné praxe ve vzdělávání. Kurz je svým pojetím i zaměřením vhodný i pro odborníky z praxe, kteří na VOŠ působí jako experti nebo externí vyučující, a cílí na oblast znalostí a základní orientaci v oboru.
Materiály v tomto kurzu podléhají licenci
Creative Commons BY-SA 4.0
- Učitel: Dita Palaščáková