Řídící pracovníci působící v oblasti sociálních služeb jsou na svých pozicích vystavováni mnoha tlakům. Kromě zvýšených nároků týkajících se emoční zátěže spojené s prací s lidmi v tíživých životních situacích čelí manažeři tlakům v souvislosti s nejistým a nestabilním systémem financování organizací, s obsazováním pracovních pozic vhodnými lidmi, a v neposlední řadě také tlakům společenským. Cílem kurzu je vytvořit platformu informací týkajících se zejména personálního řízení pomáhajících organizací relevantních pro pracovníky působící v oblasti sociální práce s důrazem na různé, a přesto propojené perspektivy zaměstnance i manažera. Účastníci kurzu budou mimo jiné vedeni k uvědomění si osobnostních, psychických a sociálních principů a mechanismů, které ovlivňují kvalitu a pohodu výkonu manažerské role. Klíčovým východiskem koncepce kurzu je paralela mezi kompetencí řídit a vést týmy či organizace a schopností účinně pracovat s klienty sociálních služeb. K obsahu kurzu patří témata související s personální strategií, efektivní komunikací, výběrem lidí, řízením výkonnosti a motivací, to vše v kontextu kultury organizace coby klíčového faktoru ovlivňujícího konkurenceschopnost zařízení a kvalitu poskytované služby. Součástí kurzu jsou sebekoučovací a koučovací otázky umožňující propojit téma s konkrétní zkušeností a osobností účastníka kurzu. Úkoly jsou vztaženy k praxi sebeřízení a řízení organizací.
Materiály v tomto kurzu podléhají licenci
Creative Commons BY-SA 4.0
- Učitel: Dita Palaščáková
- Učitel: Jana Paloušková