Materiál začíná definicí turismu, specifikuje jeho jednotlivé druhy a turistický produkt. Věnuje se motivaci účastníků cestovního ruchu, formám turismu, zdrojům turismu a destinacím. Mapuje vývoj turismu ve 20. století, popisuje rozvoj masového cestovního ruchu a jeho ekonomické, ekologické a sociálně-kulturní dopady. Od cestovních balíčků se přenáší k nezávislému cestovnímu ruchu a nejnovějším trendům v turismu, přednostně se zaměřením na aktivní a lázeňský turismus.
The lecture starts by the definition of tourism, specifies its kinds and tourist product. It focuses on the motivation of participants involved in tourism, forms of tourism, tourism resources and destinations. It deals with the development of tourism in the 20th century, describes the development of mass tourism and its economical, ecological and socio-cultural impacts. From travel packages it gets to independent travel and latest trends in tourism, preferably focusing on active and spa tourism.
Zvládnutí slovní zásoby a frází potřebných ke konverzaci na běžná témata z problematiky cestovního ruchu.
- SVOBODOVÁ, Eva. Angličtina v turismu – English in Tourism. Vydavatelství Pastelka Praha 2005. Vydání první. 151 s. ISBN 80-902785-9-0.
- UNWTO World Tourism Organization, http://www2.unwto.org/en [online], [cit. 2019-01-22].
- Tourism for Development – Volume I: Key Areas for action. UNWTO 2018. 144 s. ISBN: 978-92-844-1972- 2.
- The Tourism Society of England, http://www.tourismsociety.org [online], [cit. 2019-01-10].
- Pixabay, https://pixabay.com [online], [cit. 2019-01-10].
- Archive teaching resource, www.theguardian.com [online], [cit. 2019-01-10].