2.2
Galileo
Globální distribuční systém Galileo byl založen významnými leteckými společnostmi British Airways, KLM, Alitalia a Swissair již v roce 1987 s cílem konkurovat rezervačním systémům v Americe.
V návaznosti na různé etapy svého vývoje v průběhu let dnes Galileo představuje jeden z nejspolehlivějších a nejefektivnějších systémů na světě. Rezervační systém používá více než 52 tisíc cestovních kanceláří a agentur po celém světě. Galileo se věnuje čtyřem hlavním oblastem, jsou to:
  • agentská řešení,
  • online řešení,
  • nástroje pro vývojáře,
  • služby. [8]
Při srovnání se systémem Amadeus můžeme konstatovat, že Galileo nabízí svým uživatelům navíc nástroje pro vývojáře a širší spektrum školení a kurzů.
2.2.1
Aplikace GDS Galileo
Stejně jako rezervační systém Amadeus disponuje globální systém Galileo několika produkty, jmenujme alespoň ty nejdůležitější z nich.
2.2.1.1
Focalpoint
Tato aplikace umožňuje rezervovat jednotlivé cestovní služby a vydávat cestovní doklady v různých modulech obtížností.
2.2.1.2
Viewpoint
Jedná se o grafické prostředí vhodné zejména pro začátečníky vzhledem k tomu, že není nutné znát speciální vstupy, jak je tomu např. u Focalpointu. Aplikace je ovládána myší. Součástí této aplikace je několik nástrojů, např. Fee Manager, který vyhodnocuje jednotlivé servisní poplatky a vpisuje je do konkrétního pole dané rezervace.
2.2.1.3
Custom Fares
Aplikaci využívají především cestovní kanceláře a agentury pro zjednodušení a zrychlení svých činností vzhledem k množství nabídek leteckých dopravců. Kladem této aplikace je její jednoduchá ovladatelnost i prvotní instalace.
2.2.1.4
Clickpoint
Aplikace je díky své grafické propracovanosti velmi přehledná, umožňuje snadnější orientaci, ovládá se prostřednictvím myši, což výrazně urychluje celý proces rezervace. Součástí této aplikace je i program Focalpoint Shopping, který slouží k vyhledávání letenek, volných míst i tarifů.
2.2.1.5
Car Master
Tento systém umožňuje provést rezervaci auta pomocí myši nebo pomocí klávesnice. V aplikaci najdeme půjčovny s celosvětovou působností jako je např. Avis, Budget nebo Hertz.
2.2.1.6
Room Master
Uvedený program umožňuje rezervace ubytovacích kapacit hotelů. Podává přehled o aktuálně dostupných pokojích v databázi čítající před 60 000 hotelů po celém světě.
2.2.1.7
Galileo Everest 2003
Aplikace byla vyvinuta jako doplňující produkt ke GDS Galileo, který byl vyvinutý primárně pro IATA agentury. Umožňuje cestovním kancelářím, agenturám i jiným subjektům jednoduchou, lehce ovladatelnou on-line rezervaci cestovního pojištění.
2.2.1.8
Galileo Everest 2003 Office
Tento systém je již sofistikovanější upgrade předchozí aplikace, který se využívá pro nestandardní sjednávání pojištění na bázi přístupu do šifrované databáze dat konkrétních klientů. Podsystém tvoří několik dalších programových modulů, jako jsou např. Galileo Everest 2003 Frompage, Galileo Everest 2003 Intergate.
2.2.1.9
Galileo Leisure
Aplikace zpřístupňuje nejširší databázi ubytovacích zařízení a služeb cestovního ruchu, včetně interaktivních map aktuálních informacích o destinaci, o vízových povinnostech atd. Vychází z informací, dat a údajů GTA Gulliver Travel Association, což je jeden z největších dodavatelů hotelových služeb.
2.2.1.10
CETS Central European Tourist Solutions
Tento rezervační systém disponuje nabídkou služeb největších rakouských, německých nebo švýcarských touroperátorů. Přehledný, graficky precizní systém vybízí k okamžitému rezervování vybraných produktů, ať už hotelů, letenek, pronájmu aut či pojištění.
2.2.1.11
Galileoterminal.com
Jeden z dalších rezervačních systémů, které pracují pomocí standardních webových prohlížečů, jako jsou např. Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Explorer apod.
2.2.1.12
E-tracker
Aplikace umožňuje vystavování letenek v rezervačním systému Galileo díky zadání konkrétních požadavků typu letecká společnost, místo odletu, cílová destinace, počet osob, datum odletu apod.
2.2.1.13
GalileoOnLine
Tento rezervační systém má tři základní funkce, a to internetový obchod umožňující prodej služeb pomocí webových stránek, automatický operátor, který díky zpracování vstupních údajů uskutečňuje potřeby jednotlivých zákazníků, a backoffice, který tyto údaje spravuje.
2.2.1.14
Viewtrip
Stejně jako systém Amadeus umožňuje i systém Galileo monitorovat a upravovat itinerář cesty prostřednictvím aplikace Viewtrip. Obsahem jsou všeobecné informace o destinacích, aktuálních polohách dopravních prostředků, interaktivní mapy, zajímavosti, vízové formality, a to vše v několika jazykových modifikacích.