Cílem modulu je umožnit využití moderních poznatků marketingu v podmínkách mezinárodního marketingu. Naučit studenty zásady marketingového řízení s důrazem na zákazníky, s cílem poskytnout jim dostatek aktuálních informací o marketingu tak, aby se mohli orientovat v praktickém působení v dané problematice a pochopit důležitost marketingu v řízení obchodního závodu, včetně marketingových projektů. Dále vybavit studenta znalostmi a praktickými dovednostmi pro uplatňování marketingu v konkrétních podmínkách s ohledem na specifika konkrétní země. Výklad doplňují krátké případové studie.
Předpokládané výsledky modulu – student:
dokáže analyzovat marketingové prostředí, v němž se obchodní závod nachází,
použije specifické marketingové nástroje a uplatňuje je na konkrétní podmínky obchodního závodu,
koncipuje marketingové projekty v souladu se správně určenou strategií,
chápe funkci marketingového oddělení,
zvolí vhodnou formu propagace a prodeje,
je schopen v moderním pohledu aplikovat specifický marketingový mix vhodný pro danou zemi,
samostatně nebo ve spolupráci s reklamní agenturou vede propagační aktivity v celém rozsahu komunikačního mixu.
- KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 9788024758695.
- HORRELL, Edward. Zákaznická věrnost: jak zvýšit počet zákazníků a udržet si je : [jak dovést zákaznický servis k dokonalosti]. Brno: Computer Press, 2007. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 9788025119051.
- TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert (Grada). ISBN 9788027102068.
- MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe]. 4. vyd. Praha: Grada, 2015. Expert (Grada). ISBN 9788024753669.
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024742090.
- DOANE, Darryl S. a Rose D. SLOAT. Péče o zákazníka: tréninková kniha. Brno: Computer Press, c2006. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 8025103501.
- PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Praha: Grada, 1996. ISBN 807169276x.
- SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2.
- DONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Praha: Grada, 1997. ISBN isbn80-7169-422-3.
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004. ISBN 978-80-247-0513-2.