Mezinárodní marketing
Marek Vlček
Anotace

Cílem modulu je umožnit využití moderních poznatků marketingu v podmínkách mezinárodního marketingu. Naučit studenty zásady marketingového řízení s důrazem na zákazníky, s cílem poskytnout jim dostatek aktuálních informací o marketingu tak, aby se mohli orientovat v praktickém působení v dané problematice a pochopit důležitost marketingu v řízení obchodního závodu, včetně marketingových projektů. Dále vybavit studenta znalostmi a praktickými dovednostmi pro uplatňování marketingu v konkrétních podmínkách s ohledem na specifika konkrétní země. Výklad doplňují krátké případové studie.

Cíle

Předpokládané výsledky modulu – student:

dokáže analyzovat marketingové prostředí, v němž se obchodní závod nachází,

použije specifické marketingové nástroje a uplatňuje je na konkrétní podmínky obchodního závodu,

koncipuje marketingové projekty v souladu se správně určenou strategií,

chápe funkci marketingového oddělení,

zvolí vhodnou formu propagace a prodeje,

je schopen v moderním pohledu aplikovat specifický marketingový mix vhodný pro danou zemi,

samostatně nebo ve spolupráci s reklamní agenturou vede propagační aktivity v celém rozsahu komunikačního mixu.

Klíčová slova
Marketing, mezinárodní prostředí, marketingový výzkum, segmentace trhu, mezinárodní výrobková politika, mezinárodní cenová politika, mezinárodní propagační politika, mezinárodní distribuční politika, marketingové strategické plánování.
Datum vytvoření
01. 02. 2019
Časová dotace
96 hodin
Jazyková verze
česky
Licence
ISBN 978-80-88418-11-5
Zdroje
  1. KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 9788024758695.
  1. HORRELL, Edward. Zákaznická věrnost: jak zvýšit počet zákazníků a udržet si je : [jak dovést zákaznický servis k dokonalosti]. Brno: Computer Press, 2007. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 9788025119051.
  1. TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert (Grada). ISBN 9788027102068.
  1. MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe]. 4. vyd. Praha: Grada, 2015. Expert (Grada). ISBN 9788024753669.
  1. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024742090.
  1. DOANE, Darryl S. a Rose D. SLOAT. Péče o zákazníka: tréninková kniha. Brno: Computer Press, c2006. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 8025103501.
  1. PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Praha: Grada, 1996. ISBN 807169276x.
  1. SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2.
  1. DONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Praha: Grada, 1997. ISBN isbn80-7169-422-3.
  1. KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004. ISBN 978-80-247-0513-2.