Marketing
Ing. Lenka Maršíková
Anotace

Výukový materiál s názvem marketing uvádí čtenáře do kompletní problematiky tohoto oboru. Je zde popsán historický vývoj marketingu, včetně využití marketingových strategií na současném trhu. Velká část práce je věnována marketingovým analýzám, jež představují velice důležitý zdroj dat, jež je využíván managementem pro aplikaci zvolené strategie. Nutností na současném trhu jsou analýzy externího a interního prostředí. Je to analýza, která je nezbytná při využívání marketingu na náročném trhu. V současnosti není možné, aby veškerá komunikace mezi dodavatelem a odběratelem probíhala nahodile nebo jen podle postupu pokus omyl. Hodnocení zdrojových dat s následným výběrem vhodné marketingové strategie tímto nekončí. Pro dobrého marketéra je důležité následně kontrolovat a řídit daný postup, tedy výkon manažerské činnosti. Marketing není jen nějaký obor, jedná se o filozofii podniku, jež musí být přijata všemi složkami firmy, a to jak managementem, tak výkonnou složkou. Pokud podnik zahrne marketing do svého podnikového procesu, tak získá značnou konkurenční výhodu. Není totiž výhrou vyrábět nejlepší produkt na světě, když o tomto produktu nikdo neví.

Cíle

Čtenář získá kompletní informace o podstatě marketingu a marketingové orientaci firem. Dále je cílem studijního materiálu vysvětlit problematiku marketingových analýz. Cílem je i popsání vstupů pro marketingové analýzy, jak vnitřní, tak, vnější a to tak, aby získaná data byla prakticky využita při rozhodování manažerů.

Klíčová slova
Marketing, makroprostředí, mikroprostředí, marketingový mix, produkt, marketingová analýza, management, SWOT analýza.
Datum vytvoření
Prosinec 2019
Časová dotace
60 hodin
Jazyková verze
česky
Licence
ISBN 978-80-88418-23-8
Zdroje
  1. BLAŽEK L., Management: Organizování, rozhodování, ovlivňování. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4429-2.
  1. JAKUBÍKOVÁ D., Strategický marketing, Strategické trendy 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, ISBN 978-80-247-4670-8.
  1. JURÁŠKOVÁ O., HORŇÁK P., a kolektiv. Velký slovník marketingových komunikací Praha: Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-4354-7.
  1. KOTLER P., KELLER L. K., Marketing a management 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, ISBN 978-80-247-4150-5.
  1. MACHKOVÁ H., Mezinárodní marketing, strategické trendy a příklady z praxe 4. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2015, ISBN 978-80-247-5366-9.
  1. MARTINOVIČOVÁ D., KONEČNÝ, M., Úvod do podnikové ekonomiky: 2., akt. vyd., Praha: Grada Publishing, a.s., 2019, ISBN 978-80-271-2034-5.