Organizační řízení
Ing. Lenka Maršíková
Anotace

Výukový materiál s názvem Organizační řízení je vzdělávací oporou pro téma management. V současné době náročného konkurenčního boje je organizování jedním z důležitých nástrojů manažera. Při využití dobrého vzorce organizování často dochází k synergickému efektu, který je popsán tak, že jedna plus jedna jsou tři. Úkolem každého tvůrce organizační struktury je nastavit privilegia managementu, ale i výkonné složky podniku tak, aby bylo dosaženo maximálních výsledků při využití minimálních zdrojů. Oporou těchto manažerských rozhodnutí je znalost personálního managementu, druhů organizačních struktur nebo častých chyb při organizování. Tyto všechny problematiky, a ještě další, jsou obsaženy v tomto studijním materiálu tak, aby organizování bylo pochopeno jako komplexní činnost, jež je provázaná s každou úrovní řízení firmy. Organizování není jen činnost managementu, je to proces, kterým se plní strategické cíle.

Cíle

Čtenář získá kompletní informace o organizování jako nástroji managementu. Cílem studijního materiálu je vysvětlit problematiku organizování, jež představuje jednu z nejdůležitějších manažerských funkcí pro dosažení podnikového cíle.

Klíčová slova
Organizování, vedení, kontrola, komunikace, management, top management, střední management, nižší management, organizační struktura.
Datum vytvoření
Prosinec 2019
Časová dotace
40 hodin
Jazyková verze
česky
Licence
ISBN 978-80-88418-24-5
Zdroje
  1. BEDNÁŘOVÁ, Dagmar a Dagmar ŠKODOVÁ-PARMOVÁ. Malé a střední podnikání. 2., rozš. vyd. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita, Ekonomická fakulta, 2010, ISBN 978-80-7394-229-8.
  1. BLAŽEK L., Management: Organizování, rozhodování, ovlivňování. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4429-2.
  1. BUCHTA M., Organizace provozu podniku. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011. ISBN 978-80-7395-417-8.
  1. JANIŠOVÁ, D., KŘIVÁNEK, M. Velká kniha o řízení firmy: Praktické postupy pro úspěšný rozvoj organizace., Praha: 2013. Grada Publishing, a.s., ISBN 978-80-247-4337-0.
  1. MARTINOVIČOVÁ D., KONEČNÝ, M., Úvod do podnikové ekonomiky: 2., akt. vyd., Praha: Grada Publishing, a.s., 2019, ISBN 978-80-271-2034-5.
  1. TAUŠL PROCHÁZKOVÁ P., JELÍNKOVÁ E., Podniková ekonomika – klíčové oblasti, Praha 2018: GRADA Publishing, a.s., ISBN 978-80-271-0689-9