Německý jazyk všeobecný VOV odbornost 65
Alena Formanová
Annotation

Tento materiál seznamuje čtenáře se základními ekonomickými pojmy, všeobecnou slovní zásobou z oblasti marketingu, a managementu. Dále se zabývá způsoby placení v cestovním ruchu a základy obchodní korespondence podle DIN 5008.

Dieses Material macht die Leser mit den Grundlagen wirtschaftlichen Handelns, Marketings und Managements bekannt. Weiter werden Zahlungsformen im Fremdenverkehr sowie Theorie und sinnvolle Tipps zur Geschäftskorrespondenz nach DIN 5008 genannt.

Ziele

Čtenář ovládá všeobecnou odbornou slovní zásobu a umí ji ve své profesní praxi správně používat. Rozumí základním ekonomickým pojmům, umí zpracovat jednoduchou marketinkovou analýzu a sestavit dotazník, umí srovnat různé odbytové cesty. Orientuje se v procesu managementu a umí navrhnout opatření podporující trvalou udržitelnost turismu. Zná různé způsoby placení a umí je vhodně používat v soukromé sféře i v oblasti cestovního ruchu. Je obeznámen se základy obchodní korespondence a umí napsat jednoduchý obchodní dopis.

Der Leser beherrscht den allgemeinen Fachwortschatz und kann ihn in seiner beruflichen Praxis richtig benutzen. Er versteht Grundbegriffe des wirtschaftlichen Handelns, kann eine einfache Marketinganalyse verarbeiten und einen Fragebogen erstellen, kann verschiedene Vertriebswege vergleichen. Er orientiert sich im Managementprozess und kann Maßnahmen vorschlagen, die die Nachhaltigkeit des Tourismus unterstützen. Er kennt verschiedene Zahlungsformen und kann sie in der privaten Sphäre und im Bereich des Fremdenverkehrs richtig benutzen. Er kennt die Grundlagen der Geschäftskorrespondenz und kann einen einfachen Geschäftsbrief schreiben.

Schlüsselwörter
Potřeby, statky, spotřeba, výrobní faktory, tržní mechanismus, zkoumání trhu, analýza trhu, marketingový plán, management, styly vedení, trvalá udržitelnost, způsoby placení, bezhotovostní platby, moderní bankovní služby, obchodní korespondence, úprava textů podle DIN 5008, Bedürfnisse, Güter, Verbrauch, Produktionsfaktoren, Marktmechanismus, Marktforschung, Marktanalyse, Marketingziele, Marketingplan, Management, Führungsstile, Nachhaltigkeit, Zahlungsformen, bargeldlose Zahlungen, moderne Bankleistungen, Geschäftskorrespondenz, Textgestaltung nach DIN 5008
Erstellungsdatum
10. 04. 2019
Zeitbedarf
50 Stunden
Sprachversion
Deutsch
Lizenz
ISBN 978-80-88418-56-6
Ressourcen
  1. DETTMER, Harald et al. Wirtschaftslehre für Hotellerie und Gastronomie: Lehrerausgabe. 9. Auflage. Hamburg: Verlag Handwerk und Technik, 2011, 128 stran. ISBN 978-3-582-49611-6.
  1. DUDEN, Ratgeber. Geschäftskorrespondenz: professionelle Briefe und E-Mails schreiben. 2. Auflage. Berlin: Dudenverlag, 2014, 319 s. ISBN 978-3-411-74212-7.
  1. FORMANOVÁ, Pavlína. Trendy v lázeňském cestovním ruchu. Hradec Králové, 2018. Bakalářská práce. Univerzita Hradec Králové, Fakulta informatiky a managementu, Katedra rekreologie a cestovního ruchu.
  1. HÁN, Jan et al. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek druhý, Ubytovací služby. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016. 351 stran. ISBN 978-80-7552-253-5.
  1. HEIRING, Werner. Prüfungswissen KOMPAKT: Bankkaufmann/Bankkauffrau. 6. Auflage. Köln: Bildungsverlag EINS, 2016, 160 s. ISBN 978-3-427-27453-7.
  1. HENKE, Karl Wilhelm. Die neue DIN 5008: verständlich erklärt und kommentiert. Braunschweig: Winklers, 2012, 72 s. ISBN 978-3-8045-7292-8.
  1. KNAUS-SIEGEL, Birgit et al. Praxisblicke - Tourismus: Betriebs- und Volkswirtschaft. Linz: Trauner Verlag, 2018, 420 s. ISBN 978-3-99062-239-1.
  1. POHL, Sabine. – MAISLINGER, Cathrine.: Touristik – Reisewirtschaft. Trauner Verlag, 2017. 208 stran. ISBN 978-3-99033-816-2.
  1. WICKLICKY, Felix a Christina NIGG. Weitblicke: Tourismusmarketing und Kundenmanagement II HLT. Linz: Trauner Verlag, 2018, 196 s. ISBN 978-3-99062-180-6.
  1. VOV_E_A3_D1_OSNOV_450_000_V01 Mikroekonomie - obecné ekonomické pojmy 3 Karásková Eva.