Ekonomické a manažerské přístupy v praxi
Michael Kupec
Anotace

Výukový materiál Ekonomické a manažerské přístupy v praxi poskytuje studentovi východiska, srozumitelné podklady a základní postupy, které lze využít v podnikové ekonomice. Nesoustředí se pouze na ekonomiku, nebo pouze na manažerské přístupy, ale poskytuje obecný vhled do propojení ekonomiky, managementu ve spojení s technologiemi a technickými činnostmi. Tyto tři oblasti se v praxi vzájemně ovlivňují, nicméně ve školách jsou často vyučovány zvlášť. Proto má následující text studentům přiblížit skutečnost, že tak jako v životě, i v podnikové praxi všechno souvisí se vším.

Cíle

Hlavním cílem tohoto výukového materiálu je poskytnout studentovi představu a komplexní přehled o podnikové ekonomice v praxi s objasněním základních vzájemných vazeb, což může následně využít nejenom v zaměstnanecké či podnikatelské praxi, ale i v občanském životě vzhledem k tomu, že ekonomika je jedním z určujících faktorů v globalizovaném světě.

Klíčová slova
Podnikání, užitek, nabídka, poptávka, náklady, kalkulace.
Datum vytvoření
20. 08. 2019
Časová dotace
150 hodin
Jazyková verze
česky
Licence
Zdroje
  1. Ethan Gutmann. Jatka. CPress, 2015. 344. ISBN 978-80-264-0893-2.
  1. 168 hodin. Česká televize. 2019. https://www.ceskatelevize.cz/porady/10117034229-168-hodin/219452801100217/video/676127
  1. Kopecký, Martin. Příručka pro podnikání [online]. Praha: Hospodářská komora České republiky, 2018-02-01 [cit. 2019-01-08].
  1. Žáček, Vladimír. Management podniku. FS ČVUT v Praze. 2016. 186. ISBN 978-80-01-05980-7.
  1. Freiberg, František; Zralý, Martin. Ekonomika podniku. FS ČVUT v Praze. 2008. 126. ISBN 978-80-01-04144-4.
  1. Popesko, Boris; Papadaki, Šárka. Moderní metody řízení nákladů. Grada. 2016. 264. ISBN 978-80-247-5773-3.
  1. Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. Grada. 2007. 792. ISBN 978-80-247-1359-5.
  1. Synek, Miroslav; kolektiv. Manažerské ekonomika. Grada. 2007. 464. ISBN 978-80-247-1992-4.