English for Students of Library and Information Science
Kateřina Kozická
Annotation

Učebnice je určena studentům vyšších odborných škol se zaměřením na obor knihovnictví a informační služby. Nejde o standardní učebnici rozvíjející všechny jazykové dovednosti. Prostřednictvím textů je představena základní odborná terminologie tohoto oboru v anglickém jazyce, jejíž znalost si studenti ověřují prací s textem a komunikací řízenou učitelem. Důraz je kladen na osvojení profesně orientované terminologie. Gramatická část předkládá výběr z učiva na úrovní B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (CEFR).

Objectives

Student bude schopen orientovat se a používat základní odbornou terminologií v anglickém jazyce zaměřenou na knihovny a informační služby, plynule a pohotově hovořit na vybraná odborná témata, porozumět psaným textům a umět sumarizovat jejich obsah, předávat specifické informace.

Keywords
Bibliografický záznam, informační technologie, informační zdroje, katalogizace, knihovna, knihovní fond, knihovní katalog, knihovní služby, knihovnictví.
Date of Creation
28.06.2019.
Duration
45 hodin
Language
English
License
Sources
  1. BUŔILOVÁ, M. Identifikační popis. Praha: Ústav informačních studií a knihovnictví FF UK v Praze, prosinec 2008. 93 s. Dostupný z: http://info.sks.cz/users/bl/data/download/idp.pdf
  1. CEJPEK, J. Dějiny knihoven a knihovnictví. 2. dopl. vyd. Praha: Karolinum, 2002. 247 s. ISBN 80-246-0323-3.
  1. ČESKO. ZÁKON ze dne 29. června 2001 o knihovnách a podmínkách provozování veřejných knihovnických a informačních služeb (knihovní zákon). Dostupné z: https://ipk.nkp.cz/legislativa/01_LegPod/knihovni-zakon-257-2001-sb.-a-navazne-provadeci-prepisy.
  1. DUŠKOVÁ, L. a kol. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia, 1994. 2. vyd. 673 s. ISBN 80-200-0486-6.
  1. HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. London and New York: Longman Handbooks for Language Teachers, 1991. 14. vyd. 252 s. ISBN 0-582-74612-4.
  1. CHOWDHURY, G. G.; BURTON, P. F.; Mc MENEMY, D.; POULTER, A.. Librarianship: an introduction. London: Facet Publishing, 2008. 320 s. ISBN 978-18-5604-617-6.
  1. Lingea Lexicon 2002, ver. 4.10. 1997-2002.
  1. MURPHY, R. English Grammar in Use: A Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English with Answers. Cambridge: University Press, 2012. 380 s. ISBN 978-0-521-18906-4.
  1. SCRIVENER, J. Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. London: Macmillan, 2011. 3. vyd. 414 s. ISBN 978-0-230-72982-7.
  1. SEDLÁČKOVÁ, B. a MARVANOVÁ, E. Dokumentová komunikace: studijní texty. 1. vyd. Praha: Národní knihovna ČR, 2007. 151 s. Studijní texty. ISBN 978-80-7050-535-9.
  1. TRYML, S. Active English Grammar. Praha: Ekopress, 2005. 1. vyd. 560 s. ISBN 80-86119-85-8.
  1. VINCE, M. First Certificate Language Practice (with key). Macmillan, 2014. 4. vyd. 344 s. ISBN 978-0-2307-2711-3.