Výukový materiál slouží pro studenty multimediálních oborů. Seznamuje se základy psaní textů a tvorby dalšího obsahu pro internetová média, věnuje se zacházení s informacemi v žurnalistickém prostředí a problematice novinářské etiky a přibližuje práci v oborech public relations a copywriting.
Druhá část materiálu navazuje na stejnojmenný první díl. Po jeho studiu získá čtenář základní přehled o tom, jak vytvářet materiály pro internetová média tak, aby měly zamýšlený dosah, a seznámí se rovněž se základy optimalizace textů pro internetové vyhledávače. Naučí se vyhledávat relevantní informace a pracovat s nimi v souladu s novinářskou praxí a žurnalistickou etikou či nahlédne do zákulisí práce v oblasti styku s veřejností (public relations, PR) způsobem, který umožní sdělit požadované informace na správných místech. Poučí se i o zásadách tvorby textových obsahů na zakázku (copywritingu) a propojování těchto výstupů s obrazovými materiály různého druhu.
- Markéta Dočekalová. Tvůrčí psaní pro každého 1. Druhé vydání. Praha: Mám talent nakladatelství, 2016. ISBN 978-80-906506-0-2. Citace knihy
- Jaroslav Čuřík a kol. Nové trendy v médiích I: Online a tištěná média. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-5825-5.
- Jaroslav Čuřík. Zpravodajské žánry v tištěných a online médiích. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7589-4.
- Pavel Verner. Zpravodajství a publicistika. První vydání. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2010. ISBN 978-80-867-2388-4.
- Jiří Táborský. V síti dezinformací: Proč věříme alternativním faktům. První vydání. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2014-7.
- Jan Halada a kol. Slovník žurnalistiky. První vydání. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3752-5.
- Minářová, Eva. Stylistika pro žurnalisty. První vydání. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2979-4.
- Petr Myšák. www.nextvision.cz. Vytvořte slogan, který dokáže oslovit.
- Klára Kubáčková. Jak vymyslet skvělý slogan, který vás vystihne? – Kubáčková.cz (kubackova.cz). Jak vymyslet skvělý slogan, který za vás vystihne vše důležité. 27. 7. 2020.
- Pavel Šenkapoun. Vědecký výzkum odhalil, jak napsat nejlepší slogan! (nejlepsicopywriter.cz). Návod, jak napsat nejlepší slogan. Podpořeno nejrozsáhlejším vědeckým výzkumem od roku 1989! 18. 05. 2014.