Text „Marketing pro manažerskou praxi“ je určen k srozumitelnému shrnutí problematiky marketingu v současném podnikatelském prostředí. Poskytnutím přehledu o marketingové teorii i praktických technikách by měl studentovi sloužit coby podklad pro jeho budoucí pracovní praxi a běžný život. Marketingové techniky mohou totiž být dobrým sluhou, ale zlým pánem. Mohou jedinci usnadnit rozhodování, stejně jako jej zkomplikovat. Z tohoto důvodu je vhodné, aby ti, kdož se pohybují v tržním prostředí, což jsou v podstatě všichni, byli alespoň bazálně obeznámeni s marketingovými technikami, triky a nástroji.
Primárním cílem tohoto výukového textu je poskytnout studentovi představu a komplexní přehled o marketingových postupech v praxi s objasněním základních technik, což může následně využít nejenom v zaměstnanecké či podnikatelské praxi, ale i v běžném životě vzhledem k tomu, že ekonomika využívající mocně marketing je všudypřítomná v současném tržně propojeném světě.