Edukace v ošetřovatelství
Anna Šťastná
Anotace

Tento výukový materiál slouží převážně studentům zdravotnických oborů. Konkrétně se zaměřuje na problematiku edukace v ošetřovatelském procesu.

Odborný text obsahuje základy edukačního procesu, vymezení základních pojmů, výukové cíle, didaktické zásady, návrhy edukačních karet pro záznam reálné edukace klienta ve zdravotnictví.

Cíle

Student vlastními slovy popíše význam aktivních sloves a uvede příklady k jednotlivým kategoriím.

Student vytvoří a následně demonstruje vlastní edukační kartu před spolužáky.

Student analyzuje důležitost a užitečnost (klady a zápory) vlastních vytvořených edukačních karet.

Student porovná své výtvory (edukační karty) s normou.

Student posoudí význam dodržování didaktických zásad při edukačním procesu.

Klíčová slova
Edukace, ošetřovatelství, výchovně vzdělávací cíle, metody a formy výuky, komunikace, edukační proces,
Datum vytvoření
01.07.2019.
Časová dotace
24 hodin
Jazyková verze
česky
Licence
Zdroje
  1. BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Kapitoly z andragogiky 2. 3. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 80 s. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 978-80-244-3249-6.
  1. CICHÁ, Martina a Zlatica DORKOVÁ. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů. 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 86 s. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 80-244-1417-1.
  1. JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2010, 77 s. Sestra. ISBN 978-80-247-2171-2.
  1. OBST, Otto. Obecná didaktika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 176 s. ISBN 978-80-244-4916-6.
  1. ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada, 2014, 239 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4590-9.