2.1
Edukační karta: aplikace inzulinu inzulinovým perem
Identifikační údaje klienta | Příjmení a jméno: ……………………………. Datum narození: ……………………………. |
Datum a čas edukace: | ………………………………………. |
Edukační diagnóza: | Deficit informací a dovedností o aplikaci inzulinu pomocí inzulinového pera. |
Téma: | Aplikace inzulinu inzulinovým perem |
Cíl: | Edukant popíše součásti inzulinového pera, projevuje pozitivní přístup k manipulaci s inzulinovým perem a správně předvede aplikaci inzulínu se cvičným perem. |
Forma: | X individuální □ skupinová |
Metoda: | □ slovní, teoretické X teoreticko - praktické □ praktické |
Charakter: | X vstupní □ průběžná, reedukační □ závěrečná, při propuštění klienta |
Pomůcky: | X textové: učebnice, letáky, brožury, pracovní listy, jiné:…………… X vizuální: fotografie, obrazy, obrazy promítamé dataprojektorem,… + ![]() Ukázka inzulinového jednorázového pera + ![]() Kovové a jednorázové, plastové inzulinové pero + ![]() Velikosti inzulinových jehel + ![]() Pro skupinovou edukaci je možno použít i edukační mapu □ auditivní: hudební a zvukové záznamy □ audiovizuální: televizní pořady, výukové filmy Aplikace inzulinu inzulinovým perem □ PC program X jiné: …….. cvičné inzulinové pero, náhradní cartrige, náhradní jehly do pera, + ![]() Náhradní jehly do inzulinového pera + ![]() Pomůcka pro nácvik aplikace injekcí do podkoží |
Prostředí: | □ pokoj nemocného X diabetologická ambulance □ edukační místnost □ domácí prostředí |
Časový rozvrh: | 20 – 30 minut |
Obsah edukace: | Předvést manipulaci s inzulinovým perem. Vysvětlit, demonstrovat manipulaci a nacvičit aplikaci inzulinu perem. Vysvětlit, demonstrovat a nacvičit manipulaci při výměně jehly a cartrige v peru. Vysvětlit a nacvičit aplikaci inzulinu perem. |
Reakce klienta: | □ dává najevo pochopení □ zcela nerozumí, je nutné edukaci opakovat □ nechápe, odmítá |
Identifikace edukátora: | Jméno a příjmení: ……………………………………… Podpis: …………………………………………………. |