2.2
Edukační karta: aplikace nízkomolekulárního Heparinu
Identifikační údaje klienta | Příjmení a jméno: ……………………………. Datum narození: ……………………………. |
Datum a čas edukace: | ………………………………………. |
Edukační diagnóza: | Deficit informací a dovedností v oblasti aplikace nízkomolekulárního Heparinu (Fraxiparinu/Clexanu) |
Téma: | Aplikace nízkomolekulárního Heparinu |
Cíl: | Edukant vlastními slovy odůvodní nutnost aplikace Fraxiparinu/Clexanu v jeho konkrétním případě a dokáže vyjmenovat nežádoucí účinky terapie, dává najevo pozitivní naladění k činnosti při aplikaci léku, předvede samotnou aplikaci. + ![]() Zdroj: Autor Radim Kastner, Anim1.gif, licence Creative Commons BY-SA 4.0. Krvácení jako nežádoucí účinek předávkování nízkomolekulárními hepariny |
Forma: | □ individuální □ skupinová |
Metoda: | □ slovní, teoretické □ teoreticko - praktické □ praktické |
Charakter: | □ vstupní □ průběžná, reedukační □ závěrečná, při propuštění klienta |
Pomůcky: | □ textové: učebnice, letáky, brožury, pracovní listy, jiné:…………… □ vizuální: fotografie, obrazy, obrazy promítané dataprojektorem,… □ auditivní: hudební a zvukové záznamy □ audiovizuální: televizní pořady, výukové filmy □ PC program □ jiné: …….. injekce Fraxiparinu, příbalový leták léku, dezinfekce na kůži, buničité čtverečky, tlustostěnná nádoba na ostrý materiál |
Prostředí: | □ pokoj nemocného □ ambulance □ edukační místnost □ domácí prostředí |
Časový rozvrh: | 25 - 35 minut |
Obsah edukace: | Práce s textem – společně prostudovat informace z příbalového letáku Fraxiparinu/Clexanu (zdůraznit účinky při předávkování). Na obrázku ukázat části těla vhodných k aplikaci Fraxiparinu/Clexanu. + ![]() Pomůcky pro aplikaci Clexanu + ![]() Ochranný kryt na injekci Clexanu, který se automaticky vysune přes jehlu po aplikaci. + ![]() Při podávání nízkomolekulárních Heparinů je nutná pravidelná kontrola a odběr krve na koagulační vyšetření Na videu ukázat způsob aplikace Fraxiparinu/Clexanu. Nácvik manipulace, aplikace Fraxiparinu/Clexanu a následné uklizení (zlikvidování) pomůcek. |
Reakce klienta: | □ dává najevo pochopení □ zcela nerozumí, je nutné edukaci opakovat □ nechápe, odmítá |
Identifikace edukujícího: | Jméno a příjmení: ……………………………………… Podpis: …………………………………………………. |