Authors
Ing. Tomáš Vyšinský
Abstract
Studijní materiál je zaměřen na oblasti studiové techniky související s elektronickými hudebními nástroji. Materiál vysvětluje teorii signálů, a to jak analogových, tak digitálních. Představuje základní typy signálových průběhů, metody jejich syntézy a zpracování. Praktickými oblastmi jsou přenosové protokoly, způsoby ukládání a komprese a rozhraní pro přenos zvuku. V části zpracování zvuku je popsána funkce řady signálových i efektových procesorů. Svůj význam má také oblast mixážních pultů, CD/USB přehrávačů a konkrétních typů elektronických hudebních nástrojů, jejichž fyzické i digitální verze mohou být využity pro nelineární tvorbu hudby v počítači. Čtenář je provázen základy práce s Digital Audio Workstation, přičemž je stavěno na teorii uvedené v předchozích kapitolách. Nechybí ani náhled do budoucnosti elektronické hudební tvorby. Tento studijní materiál je věnován hudebnímu producentovi Tomáši Malinovi (Thomas Coastline) in memoriam (*1985–2021), který výraznou měrou přispěl ke zvýšení kvality praktických a hudebně-teoretických částí tohoto textu svými konzultacemi a tvorbou video tutoriálů.
license
Creative Commons BY-SA 4.0
Language
Czech
Year of publication
2020
price
FREE
created with support of